Základy online marketingu nejsou složité. Projekty obvykle stojí na stejných pilířích

Bez kvalitního online marketingu nemá projekt, který není zamýšlen jako ryze lokální, prakticky žádnou šanci uspět. Internet se stal alfou a omegou prodejního řemesla a místo otázky „jestli se vyplatí“, se spíše nabízí příhodnější dotaz „jaké prodejní kanály zvolit“. Pro začátečníka to může být příslovečná španělská vesnice, ovšem základy nakonec poměrně rychle vstřebá snad úplně každý.

Online marketing je, když…

Než se člověk do propagace svého projektu pustí, měl by si ujasnit, co že to ten online marketing je. V zásadě jde o soubor všech prodejních aktivit, které nějakým způsobem propagují zboží nebo službu.  A přestože jde na první pohled o velmi rozdílné činnosti, mají společného jmenovatele: nalezení optimální strategie vedoucí k oslovení cílové skupiny zákazníků. Vždy je proto důležité provést analýzu a průběžně měřit úspěšnost.

V souvislosti se základním dělením online marketingu narazíte na termíny inbound marketing a outbound marketing. Cílem toho prvního je přinést potenciálním zákazníkům užitečné informace (např. formou kvalitně zpracovaného obsahu na webu), na jejichž základě se sami ozvou. V případě outbound marketingu je naopak komunikace jednosměrná – orientuje se výhradně na prodej konkrétního produktu.

Tip na článek  Víme, kam pro kvalitní hliníkové lešení holandského výrobce

Jaké marketingové nástroje máte k dispozici?

Základním drtivé většiny projektů jsou optimalizované webové stránky. Ale ať už jde o pouhou internetovou vizitku, nebo robustní e-shop, samy o sobě příliš efektivně fungovat nemohou. Minimálně stejný význam mají také sociální sítě.

Co se týče přivádění zákazníků na web, nabízí se placená reklama (PPC) a optimalizace v rámci organických výsledků vyhledávání (SEO).

Ještě mnohem důležitější je ovšem příkladná práce se zákazníky, respektive budování vzájemně prospěšných vztahů. Pro tyto účely je navržen CRM software, který nachází využití i jako software pro řízení projektů.

Základní pojmy online marketingu znáte. A teď už se jen rozhodnout, jestli si o nich vygooglujete podrobnější informace, nebo oslovíte odborníky.