Zajímavosti o Rally Dakar, které zaručeně neznáte!

Rally Dakar je oblíbeným sportem po mnoho let. Jde o prestižní vytrvalostní soutěž, ve které závodníci zažívají horké chvilky. Věděli jste, že za vznikem této oblíbené zábavy stála obyčejná náhoda? Dnes se podíváme na pár zajímavostí, které jste pravděpodobně o tomto závodě nevěděli. Závody v poušti jsou vždy velkou událostí nejen pro závodníky, ale také fanoušky. Jak vznikly?

Jak vzniklo Rally Dakar?

Thierry Sabine byl francouzský závodník, který se v roce 1977 nešťastnou náhodou ztratil v poušti Téréné. Celé tři dny netušil, kde se nachází a myslel si, že v poušti umře. Díky této nehodě ho ale napadlo, že by se v poušti mohly konat zajímavé závody. První závod se jel v roce 1979. Sabine celé závody organizoval, ale bohužel si je neužil ani 10 let. V roce 1986 zahynul při nehodě ve vrtulníku.

Nejlepší Češi v Rally Dakar

První českou (respektive československou) trofej přivezl Karel Loprais v rice 1988. Tehdy se účastnil závodu s Tatrou 815. Celkem zvítězil během své kariéry šestkrát. Naposledy se tak stalo v roce 2001. V roce 2009 vyhrál Dakar jiný Čech, Josef Macháček. Nejednalo se o klasický Dakar, ale nově vytvořenou kategorii, kde se závodilo na čtyřkolkách.

Tip na článek  Bezpečné cestování musí v dnešní době především omezit riziko nákazy

Nejtěsnější vítězství

Vyhrát první místo je v závodě samozřejmě nejdůležitější. I v tomto závodě se někdy stává, že je vítězství velmi těsné. Nejmenší rozdíl zaznamenali organizátoři i závodníci v roce 2010 v Jižní Americe. Carlos Sainz vyhrál o pouhé 2 minuty a 12 vteřin oproti Nasser Al-Attiyahemovi, který skončil na druhém místě. Po 9 tisících kilometrech jde o velmi těsné vítězství.

Dakar je drsnější, než si myslíte

Na první pohled se může zdát, že jde jen o další závod. Ve skutečnosti jde o nebezpečnou událost, do které se pouští mnoho závodníků z celého světa. Rally Dakar od prvního ročníku si již vyžádal 69 lidských životů. Šlo o závodníky, doprovodný personál i diváky, kteří nešťastnou náhodou přišli o život. Na cestě jsou závodníci prakticky sami, bez sprchy, toalety a pohodlí. Musí si také sami spravit vůz. Jde o velmi drsné závody, které milují statisíce lidí po celé zemi.